FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Album  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
GT - nie zamykają się reflektory

kkmcihas 

Auto: Probe I
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '93 USA
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 82
Skąd: Oświęcim

Wysłany: 2010-09-17, 13:57   GT - nie zamykają się reflektory

Witam,
mam do Was pytanie. kiedy włączę światła to się otwierają i świecą...kiedy już wyłączę gasną ale się nie chowają...dopiero kiedy na wyłączonych światłach ponownie odpalę auto to się chowają. Mogę jeszcze odpiąć klemę i wpiąć spowrotem..też się zamkną.
znacie ten problem?
pozdrawiam
 
 

Scyzor 
OBROŃCA ZASAD


Auto: 1/2 PROBE I GT + 1/2 PROBE II 2,0
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '91 EURO
Wiek: 44
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 6952
Skąd: Bydgoszcz/Trzemeszno

Wysłany: 2010-09-19, 20:01   

Kolego... poszukaj tematu POWITANIA w dziale ogólnym...
Myślę, że mogę pomóc bo w GL borykałem się sporo razy ze światłami, ale dziś sobie dam spokój z główkowaniem bo dopiero co wróciliśmy ze zlotu :rotfll:
Jutro pomyślę choć oczywiście przyczyn może być sporo... :) Jakiegoś bajpasa wymyślimy :ok: :lol:
Opisz problem dokładniej jak możesz bo przyczyna może być mechaniczna lub elektryczna (na co wygląda) :/

"KAŻDY PROWOKATOR CZY SZALENIEC KTÓRY SIĘ ODWAŻY PODNIEŚĆ RĘKĘ PRZECIW WŁADZY LUDOWEJ, NIECH BĘDZIE PEWNY ŻE MU WŁADZA TĘ RĘKĘ ODRĄBIE W INTERESIE KLASY ROBOTNICZEJ (...) PODWYŻSZENIA STOPY ŻYCIOWEJ (...) W INTERESIE NASZEJ OJCZYZNY" J. Cyrankiewicz
 
 

kkmcihas 

Auto: Probe I
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '93 USA
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 82
Skąd: Oświęcim

Wysłany: 2010-09-21, 13:35   

dzięki za zainteresowanie... a dział POWITANIA już odwiedziłem.
Z światłami jest tak że otwierają się bez problemu po włączeniu...kiedy już wyłącze to gasną ale się nie zamykają... Zgaszę silnik wyjmę kluczyk i kiedy znowu odpalam samochód to się chowają reflektory /w momencie startu/ jest też inny sposób skłądania reflektorów....dodatnią klemę odkręcić i założyć ponownie....to skłądają się reflektory.
/Jeśli macie i mogę prosić to przydałby się schemat bezpieczników i przekaźników w środku, tych odok akumulatora, i pod szybą-bo po poprzednim włąścicielu to jest tu zdrowo namięszane i może tam gdzieś problem jest/
dziękuje za pomoc
 
 

Scyzor 
OBROŃCA ZASAD


Auto: 1/2 PROBE I GT + 1/2 PROBE II 2,0
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '91 EURO
Wiek: 44
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 6952
Skąd: Bydgoszcz/Trzemeszno

Wysłany: 2010-09-21, 13:38   

Czy tak się Tobie zrobiło (przestało działać poprawnie) czy tak było już jak kupiłeś :?:

[ Dodano: 2010-09-21, 15:28 ]
Nie mam tu serwisówki - znalazłem za to schematy który kiedyś chyba Buster zrobił.

Generalnie jeżeli tak już kupiłeś... to lepiej darować sobie główkowanie nad przywróceniem stanu pierwotnego i odciąć się od starej instalacji podnoszenia świateł.
Te schematy plus to co (chyba :niepewny: ) pamiętam powinny pomóc. A ja tak zrobiłem w GL kiedy po naprawie alternatora u auto-elektryka ( :szok: ), odebrałem auto z wachlującymi jak uszy słonia reflektorami po włączeniu postojówek...
Miałem wrócić na drugi dzień bo "pomyśli na spokojnie" ;) :lol: Wolałem już zrobić sam ;)

kkmcihas napisał/a:
otwierają się bez problemu po włączeniu...kiedy już wyłącze to gasną ale się nie zamykają... Zgaszę silnik wyjmę kluczyk i kiedy znowu odpalam samochód to się chowają reflektory /w momencie startu/ jest też inny sposób skłądania reflektorów....dodatnią klemę odkręcić i założyć ponownie....to skłądają się reflektory.


Te silniczki działają tak że i przy otwieraniu i przy zamykaniu obracają się w tę samą stronę :!: Tzn. że silniczek dostaje impuls - otwiera. W samym silniczku są jakieś wyłączniki krańcowe, które powodują przerwanie obwodu (jest to jak wynika ze schematu jakoś sprzężone z przekaźnikiem od nich) aż do następnego podania plusa. Inaczej wachlowałyby właśnie ciągle :lol:
Następny więc impuls powoduje że silniczek obraca się dalej, zamykając światła i druga krańcówka wyłącza go.

Wygląda na to że możesz mieć problem z przekaźnikiem od podnoszenia świateł (może ktoś założył zły) albo namieszał w instalacji :/
Raczej na pewno problem nie leży w samych silniczkach bo one działają niezależnie od siebie a tu efekt jest wspólny jak rozumiem...

Ja miałem dość łatwo bo impuls na "otwórz" wziąłem ze styku żarówki świateł... Tylko skąd bierze się impuls na zamknij :?: :zdziwko: Może włącznik świateł ma z tym coś wspólnego :?:

"KAŻDY PROWOKATOR CZY SZALENIEC KTÓRY SIĘ ODWAŻY PODNIEŚĆ RĘKĘ PRZECIW WŁADZY LUDOWEJ, NIECH BĘDZIE PEWNY ŻE MU WŁADZA TĘ RĘKĘ ODRĄBIE W INTERESIE KLASY ROBOTNICZEJ (...) PODWYŻSZENIA STOPY ŻYCIOWEJ (...) W INTERESIE NASZEJ OJCZYZNY" J. Cyrankiewicz
 
 

sallmo 
Wieczny Optymista ;)


Auto: Probe II USA
Silnik: 2.5 V6 MTX
Rocznik: '93 USA
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 935
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2010-09-21, 19:32   

Fiu fiu .... Picasso by pozazdrościł :rotfll:

Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest 2.5 V6 GT USA 93 Cwaniakuje bo Probe się dobrze sprawuje ;)
Tysiące pomysłów, planów , marzeń .....qur*** a jedna wypłata :/
 
 
 

kkmcihas 

Auto: Probe I
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '93 USA
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 82
Skąd: Oświęcim

Wysłany: 2010-09-21, 20:24   

dzięki za pomoc :) jutro to przestudiuję.
Silniczki są podpięte do gniazda 4 pinowego...jak sprawdzałem prąd to są na krzyż dodatnie. I może tak jak mówisz z przekaźnikiem być problem /bo w ogóle tam obok akumulatora/ jeden jest wywalony i jest mostek zrobiony - od przodu auta patrząc chyba 4 ale pewny teraz nie jestem. nie ma też trzeciego w kolei bezpiecznika i 2 u samej góry...
brakuje też przekaźnika w skrzynce na podszybiu...albo jednego w ogóle nie ma...nie wiem.
Dla tego jeśli ktoś ma to będę wdzięczny.

co do działania to działały ale źle....jeden reflektor przeskoczył na wieloklinie na silniczku i jeden się otwierał drugi targał na siłe dziwnie .... /mądry poprzednik kiedy reflektor był otwarty wsadził coś żeby zaklinować i się już nie zamykał/ światła gasił po zgaszeniu silnika żeby nie molestować silniczków reflektorów.
Ja to rozebrałem...przestawiałem na wieloklinie...poprostowałem co się pokrzywiło i działa tylko się już nie zamykają same....

mam jeszcze kilka bolączek ale to stopniowo będę pytał jak się z tym uporam...i będę potrzebował wiedzy fachowców :)
 
 

Scyzor 
OBROŃCA ZASAD


Auto: 1/2 PROBE I GT + 1/2 PROBE II 2,0
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '91 EURO
Wiek: 44
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 6952
Skąd: Bydgoszcz/Trzemeszno

Wysłany: 2010-09-21, 20:30   

O matko.... :szok: Daj no namiary na tego poprzedniego właściciela to go zlinczujemy za takie traktowanie Probka :!: :wsciekly: :boks:

kkmcihas napisał/a:
światła gasił po zgaszeniu silnika żeby nie molestować silniczków reflektorów.

Już samo to dowodzi że coś było grzebane :!: Normalnie światła (i silniczki czyli retry) mają się nijak do zapłonu :looka:

Tak więc przestudiuj ale lepiej odetnij się od obecnej "instalacji". Pociągnij sobie nowe kabelki i już. Postaram się znaleźć w serwisówce coś o tym.

"KAŻDY PROWOKATOR CZY SZALENIEC KTÓRY SIĘ ODWAŻY PODNIEŚĆ RĘKĘ PRZECIW WŁADZY LUDOWEJ, NIECH BĘDZIE PEWNY ŻE MU WŁADZA TĘ RĘKĘ ODRĄBIE W INTERESIE KLASY ROBOTNICZEJ (...) PODWYŻSZENIA STOPY ŻYCIOWEJ (...) W INTERESIE NASZEJ OJCZYZNY" J. Cyrankiewicz
 
 

kkmcihas 

Auto: Probe I
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '93 USA
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 82
Skąd: Oświęcim

Wysłany: 2010-09-21, 21:03   

jutro postaram się coś na to spojrzeć...tylko powiedz mi gdzie jest przekażnik odpowiadający za retry żebym go sprawdział...bo może to tylko to...a jak on będzie dobry to będę kombinował tak jak mówisz.....nową "instalacje" do tego.
pozdrawiam
 
 

Scyzor 
OBROŃCA ZASAD


Auto: 1/2 PROBE I GT + 1/2 PROBE II 2,0
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '91 EURO
Wiek: 44
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 6952
Skąd: Bydgoszcz/Trzemeszno

Wysłany: 2010-09-22, 07:44   

To jeden z przekaźników koło aku właśnie. Ale ponieważ może tam być namieszane to najlepiej pokombinuj tak żeby posłuchać / poczuć który pstryka w momencie podnoszenia reflektorów. I upewnij się że to nie od świateł (nie pamiętam gdzie on jest...).

"KAŻDY PROWOKATOR CZY SZALENIEC KTÓRY SIĘ ODWAŻY PODNIEŚĆ RĘKĘ PRZECIW WŁADZY LUDOWEJ, NIECH BĘDZIE PEWNY ŻE MU WŁADZA TĘ RĘKĘ ODRĄBIE W INTERESIE KLASY ROBOTNICZEJ (...) PODWYŻSZENIA STOPY ŻYCIOWEJ (...) W INTERESIE NASZEJ OJCZYZNY" J. Cyrankiewicz
 
 

kkmcihas 

Auto: Probe I
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '93 USA
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 82
Skąd: Oświęcim

Wysłany: 2010-09-24, 21:24   

hej. pomyłka była...ten który u mnie jest zmostkowany /albo go nie ma właśnie/ to piąty licząc od przodu auta...nie ma tam w ogóle przekaźnika tylko na krótko spięte....
więc ponawiam prośbę o schematy bezpieczników i przekaźników pod maską :)
pozdrawiam
 
 

Scyzor 
OBROŃCA ZASAD


Auto: 1/2 PROBE I GT + 1/2 PROBE II 2,0
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '91 EURO
Wiek: 44
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 6952
Skąd: Bydgoszcz/Trzemeszno

Wysłany: 2010-09-24, 22:52   

OK. Jutro wieczorem postaram się coś wydłubać z serwisówki ;)

"KAŻDY PROWOKATOR CZY SZALENIEC KTÓRY SIĘ ODWAŻY PODNIEŚĆ RĘKĘ PRZECIW WŁADZY LUDOWEJ, NIECH BĘDZIE PEWNY ŻE MU WŁADZA TĘ RĘKĘ ODRĄBIE W INTERESIE KLASY ROBOTNICZEJ (...) PODWYŻSZENIA STOPY ŻYCIOWEJ (...) W INTERESIE NASZEJ OJCZYZNY" J. Cyrankiewicz
 
 

kkmcihas 

Auto: Probe I
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '93 USA
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 82
Skąd: Oświęcim

Wysłany: 2010-09-25, 20:40   

dzięki wielkie z góry Scyzor :)
 
 

Scyzor 
OBROŃCA ZASAD


Auto: 1/2 PROBE I GT + 1/2 PROBE II 2,0
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '91 EURO
Wiek: 44
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 6952
Skąd: Bydgoszcz/Trzemeszno

Wysłany: 2010-09-25, 21:01   

Nie ma za co bo niestety terminy u mnie też jak u jednego takiego gościa :evil: są płynne... Ale na pewno wrzucę coś co znajdę :]

"KAŻDY PROWOKATOR CZY SZALENIEC KTÓRY SIĘ ODWAŻY PODNIEŚĆ RĘKĘ PRZECIW WŁADZY LUDOWEJ, NIECH BĘDZIE PEWNY ŻE MU WŁADZA TĘ RĘKĘ ODRĄBIE W INTERESIE KLASY ROBOTNICZEJ (...) PODWYŻSZENIA STOPY ŻYCIOWEJ (...) W INTERESIE NASZEJ OJCZYZNY" J. Cyrankiewicz
 
 

kkmcihas 

Auto: Probe I
Silnik: 2.2 GT MTX
Rocznik: '93 USA
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 82
Skąd: Oświęcim

Wysłany: 2010-09-26, 21:28   

więc będeł czekał... :] a póki co autko rozebrane i ciąge w "dopieszczaniu"
także aż tak się nie pali ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

logo forum ford probe drivers
  Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group